Důvodů pro prodej firem je celá řada, mnohdy jde o to, že rodinná firma nemá pokračovatele, či už jste z podnikání unavení. V každém případě se vyplatí obrátit se na specialisty, kteří vás provedou všemi formalitami a pomohou vám najít vhodného zájemce.
Budoucnost firmy
Ačkoliv se může zdát, že prodej firem vede k ukončení vašeho podnikání, vaše vize mohou nadále pokračovat. Stačí jen najít vhodné zájemce. Toho lze dosáhnout díky určení jasných pravidel. Záleží pouze na vás, co je vaší prioritou. Specialista s vámi projde všechny důležité otázky – zda je pro vás klíčové, aby nebyla utlumena činnost firmy, nezměnilo se její směřování, či třeba aby vaši lidé nepřišli o práci. Kritéria mohou být různá, prioritou bývá také cena. Ovšem i když je firma na prodej, můžete značně ovlivnit její budoucnost.
Výběr protistrany
Jakmile dojde na prodej aktivních firem, je třeba vybrat toho pravého zájemce. Specialisté mají k dispozici širokou databázi, ze které osloví potenciální zájemce o vaši společnost a její produkci. Společně pak můžete vybrat zájemce, který vyhovuje vašim kritériím a má pro budoucnost firmy co nabídnout. Aktivní firmy na prodej jsou žádané, nemusíte se bát, že by se nenašla ta pravá protistrana. Někdy se vyplácí trpělivost, abyste mohli využít té nejlepší nabídky.
Valuace
Ještě než dojde na samotný prodej podniku, je důležité provést valuaci neboli ocenění firmy. I to pro vás zajistí odborníci. Díky mnoha letem zkušeností mají vlastní postup pro nezávislé ocenění firem. Vychází ze všech dostupných informací, z vlastní praxe a také z náhledu na aktuální stav české i světové ekonomické situaci. Můžete se tak spolehnout, že ocenění podniku kopíruje reálnou cenu, kterou lze na trhu získat.
Prodej firmy se může zdát složitý, spousta formalit a nástrah. Proto se vyplatí obrátit se na odborníky, kteří vás celým procesem provedou.