Sobota, 27 dubna, 2024
- Reklama -události

Může vás na mediaci někdo zastoupit?

Redakce doporučuje

Mediace se účastní mediátor a klienti, tedy stranu konfliktu. Možná vás mediace čeká a vy nyní stojíte před otázkou, zda se jí vlastně musíte účastnit přímo, nebo se můžete nechat někým zastoupit. Pojďme se na to podívat podrobněji.

Rozlišujte mediaci fyzických a právnických osob

Mediace může probíhat jak mezi fyzickými, tak i právnickými osobami. S každým z těchto jednání se přitom pojí určitá specifika. V případě mediace fyzických osob je na místě, aby se tyto osoby mediace přímo účastnily. Přece jen by nejspíš bylo kontraproduktivní, kdyby mediátor řešil spor osob, kterých se přímo netýká. 

Odlišná situace však nastává u mediace právnických osob (typicky tedy nějaké společnosti). V takovém případě je totiž poměrně běžné, že se mediace za celou společnost účastní členové statutárního orgánu. Pokud ale jde o konflikt, o němž má nějaká strana více informací, je vhodné, aby se mediace účastnila právě ona. Jednat se může například o nějakého klíčového zaměstnance. 

Může klienty na mediaci zastoupit advokát?

V praxi se někdy stává, že právnická osoba požádá advokáta, aby ji na mediaci zastupoval. Taková situace sice není zcela vyloučena, vždy by se však mediace měly účastnit i další osoby. A to buď zmínění členové statutárního orgánu nebo pověřený zaměstnanec.

Jak je to s principem mlčenlivosti?

Mediace ctí hned tři základní principy, mezi které patří pravidlo dobrovolnosti, nestrannosti a mlčenlivosti. Zapsaný mediátor přitom musí dodržovat princip mlčenlivosti o všech skutečnostech, které se dozvěděl v souvislosti s přípravou a výkonem mediace. 

Stranou sporu se rozumí přímo právnická osoba, nikoliv zaměstnanec. Vzhledem k tomu může v takovém případě mediátor komunikovat s právnickou osobou. 

Více informací ze světa mediace najdete na www.institutpromediaci.cz

- Reklama -magazin
- Reklama -PR článek

Nejnovější články

Úřední desky DigiDay nahrazují papírové dokumenty ve skleněných vitrínách a šetří lesy

V digitální éře se stále více zaměřujeme na šetrné využívání přírodních zdrojů a efektivitu. Proto se na trhu častěji...
- Reklama -magazin

Více od autora

- Reklama -spot_img