Úterý, 3 prosince, 2024
- Reklama -události

Trendy „čtvrt na místě ikonického socialistického komplexu

Redakce doporučuje

Osud Istropolisu spolu s přilehlou oblastí rozpoutal v průběhu minulého roku emotivní reakce. Kromě názorů prosazujících demolici dlouhodobě chátrajících staveb se objevily i několik náhledy členy odborné veřejnosti. Volali po adaptaci tohoto ikonického komplexu a akceptování kulturně-společenské funkce území.

KONTINUITA BUDE PŘECE zachovaného
Dnes už je situace jasnější, další směřování představil majitel, společnost Immocap, v polovině července po 2,5 roce příprav. Prezentovaná vize dostala název Nový Istropolis, spolupracovalo na ní nizozemské architektonické studio KCAP s partnerským ateliérem Cityförster. Na výsledku se budou podílet také odborníci na design a poradenství koncertních a kongresových prostor ze studia Charcoalblue.

Trnavské mýto může očekávat podstatnou změnu, určitá kontinuita v lokalitě však zůstane přece zachována. V roce 2017 při akvizici pozemků se developer zavázal udržet původní funkční náplň, vzniknout by zde podle developera měl kulturně-společenský stánek dosahující vysokou úroveň řešení. Ta se projeví v exteriéru a rovněž interiéru projektu. Developer se chce zároveň ucházet o to, aby se Národní kulturní a kongresové centrum stalo součástí právě této vize a nebyla tím pádem financována pouze ze soukromých zdrojů.

VZNIKNE „TRENDY“ čtvrt
Vizualizace odhalují představu „trendy“ městské čtvrti s atraktivní architekturou, pestré, aktivní a lákavé, představu silně kontrastující s aktuálním stavem, protože navzdory poloze místa realizace na jednom z nejfrekventovanějších bratislavských dopravních uzlů se život od Domu odborů zjevně odklání. Okolí je převážně prázdné i v nejaktivnějších denních hodinách, podobně jako přilehlé vozovky se stalo převážně tranzitním prostorem.

Vzhledem k akceptování originálního funkčního využití území by mohl Nový Istropolis představovat interpretaci starého komplexu, která již pochopitelně zohledňuje současné názory na uživatelsky přitažlivé městské prostředí. Vize je totiž komunikována jako schopná uspokojit zájmy různých skupin obyvatel. Ve veřejných prostorách, přístupných během celého dne, najdou návštěvníci cyklostezky, promenádu, množství zeleně i park, atmosféru doladí prvky drobné architektury, například fontány.

- Reklama -magazin
- Reklama -PR článek

Nejnovější články

Najděte ideální užitkový vůz s AP Auto Praha

Výběr užitkového vozu pro podnikání může být zásadním rozhodnutím, které ovlivní efektivitu i náklady provozu. Společnost AP Auto Praha...
- Reklama -magazin

Více od autora

- Reklama -spot_img